7e Werkconferentie 14 oktober 2015 in Eindhoven |
Thema: Bedrijfsvoering verbindt gemeente, burgers en regio Op 14 oktober 2015 wordt de 7e werkconferentie SSC Bedrijfsvoering gehouden, dit jaar in de gemeente Eindhoven. Op een bijzondere locatie, het eerste Philipsgebouw van de stad waarin dit jaar weer een interactief programma wordt aangeboden voor en door gemeenten. Dankzij de bijdragen van alle participerende 100.000+ gemeenten is de conferentie gratis toegankelijk voor management en adviseurs van gemeenten en andere overheden. Samen met de organiserende 100.000+ gemeenten wordt het programma de komende maanden ontwikkeld. Naast workshops is er, net als afgelopen jaren, uiteraard volop gelegenheid om bij te praten met collega’s van andere gemeenten, ervaringen uit te wissen en informeel te netwerken. U bent van harte uitgenodigd om te komen, en u kunt u zich vanaf heden aanmelden. |
Verslag Werkconferentie 2014 in Zaanstad |
Vorig jaar hebben we een magazine van de Werkconferentie 2014 gemaakt, waarin u een indruk in beeld en schrift krijgt van de dag. Ook is het mogelijk om de presentaties van vorig jaar te bekijken op de site van het Platform Shared Services bij de Overheid. |
Henriëtte van den Heuvel
Twee keer per jaar treffen de directeuren bedrijfsvoering en shared services van de 100.000+ gemeenten elkaar om met elkaar in besloten kring van gedachten te wisselen over de laatste ontwikkelingen. Eén maal per jaar wordt voor het management van de bedrijfsvoering in de eigen steden een bredere werkconferentie georganiseerd waar ook collega’s uit andere gemeenten werkzaam zijn. Op 31 maart jongstleden kwam het netwerk bijeen in Amsterdam. Fred Claassen, de nieuwe stedelijk directeur van het cluster bedrijfsvoering van de gemeente Amsterdam en zijn eveneens pas aangetreden collega Wim Hoogendoorn, algemeen directeur van de Rotterdamse Service Organisatie geven samen een presentatie over de recente veranderingen in hun stad. Rond de 25 collega’s zijn gekomen vanuit Maastricht tot Enschede en Groningen. Verder lezen >>>>> |
Bijeenkomst over Schaaloptimalisatie & Intervisie voor Kleine en Middelgrote gemeenten |
||||||
Woensdag 16 september 2015, 10.00-14.00 Amsterdam (incl. lunch, de Overal in het land zijn gemeenten bezig met het verbeteren van de kwaliteit, het terugdringen van kosten en het verminderen van kwetsbaarheid. Eén van de oplossingen wordt gezocht in opschaling door samen te werken met andere gemeenten, onder andere in shared services. Op deze middag staan twee vragen die te maken hebben met schaal centraal: Schaaloptimalisatie van de bedrijfsvoering en de invloed van schaalgrootte van een gemeente bij opschaling in een SSC. Hiernaast willen we met de gemeenten verkennen of, net als het directeurennetwerk van de 100.000+, ook bij deze gemeenten behoefte is aan meer onderlinge uitwisseling tussen de managers bedrijfsvoering.
Organisatie: Platform Shared Services bij de Overheid NB In de volgende Nieuwsbrief een interview met Gerard Stoop, met aandacht voor schaaloptimalisatie! |
Over het Platform Shared Services bij de Overheid |
Mogelijk hebt u al gezien dat we bezig zijn met het verbeteren van de website van het Platform zodat het ook gebruikt kan worden voor de Werkconferentie en er meer mogelijkheden voor interactie ontstaan. Het doel van het Platform is het leveren van een bijdrage aan de kwaliteit van intergemeentelijke samenwerking, zowel in de bedrijfsvoering als in beleid en uitvoering, zowel in shared Directeurennetwerk SSC/Bedrijfsvoering 100.000+
|